De vereniging is opgericht in 1952.

Ons langste lid  is nog steeds lid van onze vereniging vanaf het begin van de oprichting.

HSV Steeds Actief is de hengelsport vereniging aan de waal kant te Boven-Leeuwen in het Land van Maas En Waal.

De vereniging heeft de beschikking  over 2 grote viswateren en zijn goed bereikbaar per outo of fiets.

De grootste is de Strang die gelegen is aan de buitenzijde van de Waalbandijk in Boven-Leeuwen.

Een van de belangrijkste gebeurtenissen uit de geschiedenis is het hoge water van 1995.Het water stond hier zo hoog dat we met een emmertje,  water konden scheppen vanaf de dijk

De dijk heeft van het hoge water enorm veel geleden en men heeft besloten om in 1996 een geheel nieuw en verhoogde dijk aan te leggen

Hier worden ook al onze  wedstrijden gehouden.

De Put ligt gelegen aan de  Vogelensang in Boven-Leeuwen.

De Put is een wat kleiner vis water waar vooral de recreant graag vist.

En is zeer geliefd bij onze karper vissers.